GLUTENFRITT PROTEINBRØD UTEN MEL OG GJÆR

Inlägget inneholder annonslinker

Nå skal jeg vise hvordan du gjør glutenfritt proteinbrød uten mel og gjær.

Det er superlett å gjøre og det blir så godt!

Du kan skjære opp brødet og fryse in.



Noe du må tenke på...

Jeg skriver grunnoppskriften først men jeg liker brødet mer med frø i. Men noen frø suger ekstra væske eller blir gelé, for eksempel chiafrø og linfrø. Derfor må du ta i ekstra væske som står i oppskriften under valgfritt så at brødet ikke blir tørt eller gelé.


Jeg har lagt en link til Brødformen under oppskriften


ingredienser:


370 g glutenfri havregryn

400 g cottage cheese

4 egg

1 ss bakepulver

1 ts salt


Valgfritt


2 dl frø, f.eks. gresskarfrø, linfrø, solsikkefrø 

0,5-1,5 dl melk eller vann

 

Du gjør:


Slå på ovnen på 180 grader, varmluft

Hell i de 5 første ingredienserne i en bakebolle og miks dem med en stavmikser.

Tilsett så valgfrie frø og væske.

Overfør til en brødform og strø noen frø oppå brødet.

Stek i ovnen i ca. 45 minutt.

Ta ut og la den hvile før du skjærer i det.


FERDIG


Produkter jeg bruker i oppskriften

brødform

stavmikser


Facebook: Glutenfria Bakbloggen

Kommentarer