Glutenfri eplekake

Inlegget inneholder annonslinker 
glutenfri eplekake
Glutenfri eplekake


Nå skal jeg vise hvordan du gjør denne glutenfrie eplekaken.

Hvilken form bruker jeg?
Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte min form siden den er gammel, men her er en link til en springform som er akkurat like stor.


ingredienser:

4 egg
2,5 dl + 0,75 dl sukker
2 dl potetmel
1,5 dl glutenfritt mel
1 ts bakepulver
4-5 små epler 
1,5 ss kanel
3 ss maizena


Du gjør:

Begynn med å sette ovnen på 180 grader, over og undervarme.
Pisk sammen egg og sukker i 4-5 minutter.
Skjær opp eplene i terninger og hell over 0,75 dl sukker, kanel og maizena.
Hell så i mel og bakepulver i eggene og pisk igjen, men bare akkurat til melet er blitt innblandet.
Ta så i eplene og rør sammen.
Smør in formen eller ta i bakepapir og hell så i kakerøren og sett in i midten av ovnen.
Stek kaken i ca. 45 minutt.
Ta ut og server varm sammen med vaniljeis eller vaniljesaus.
FERDIG

glutenfri eplekake

Kommentarer