Glutenfrie frøknekkebrød

Glutenfrie frøknekkebrød
Frøknekkebrød
 

Nå skal jeg vise hvordan du gjør glutenfrie frøknekkebrød.
Det er så lett å lage og det blir kjempegodt.
Jeg kommer til å skrive akkurat de frøene jeg bruker, men du kan selv velge de du liker og de du har hjemme.

Jeg spiser de som vanlige knekkebrød men jeg vet at noen spiser de som kjeks.
Hvis du vil gjøre frøkjeks kan du dele opp de i mindre biter og ta ekstra salt på.

Denne oppskriften blir et stekebrett

ingredienser:

1,5 dl gresskarfrø
2 dl solsikkefrø
0,25 dl chiafrø
0,5 dl sesamfrø
2 ss fiberhusk
4 dl vann
valmuefrø 
saltflak

Du gjør:

Hell alle ingredienserne unntatt valmuefrø og salt i en bakebolle og bland.
La den hvile i ca. 10 minutt.
Sett ovnen på 150 grader varmluft.
Hell ut ingrediensene på et bakepapir og ta et bakepapir oppå så at du lett kan spre ut det tynt.
Dra så forsiktig av bakepapiret på toppen.
(Ikke dra oppover men dra til siden så at det løsner lettere)
Ta på valmuefrø og salt på toppen.
Sett i ovnen i 70 minutt.
MEN ta ut den etter 10 minutt og skjær ruter med et pizzahjul.
Etter 70 minutt tar du ut den.
Når knekkebrødet er avkjølt kan du bryte opp de i mindre biter der du skjærte med pizzahjulet.
Legg de i en lufttet beholder.
FERDIG

glutenfrie frøknekkebrød på en rist
Glutenfrie frøknekkebrød


Kommentarer