Glutenfrie gulrotcupcakes

Innlegget inneholder annonslinker
gulrotcupcakes
glutenfrie gulrotcupcakes
Nå skal jeg vise hvordan du kan gjøre disse glutenfrie gulrotcupcakes.
Gulrotkake er min favvorittkake og derfor blev disse mine favorittcupcakes eg noen gang har gjort.
Med en saftig guerotkake i muffinsformer med en kjempegod ostekrem.

Hvilket mel bruker du?
Jeg brukte en glutenfri lys melmiks fra Toro.

Hvor mange cupcakes blir det?
Oppskriften blir 12 cupcakes

Smaker de eple siden det er eple i oppskriften?
Nei, eple gjør bare at cupcakene blir mye saftigere.
Det er min hemlighet for saftige gulrotkaker / cupcakes.

Kan jeg gjøre de dagen før?
Ja, bare du setter de i kjøleskapet over natten.
glutenfrie gulrotcupcakes
Gulrotcupcakes
gulrot cupcakes
gulrotcupcake
Hvilke muffinsformer bruker du?
Jeg bruker et muffinsbrett og så bruker jeg bare muffinsformer som passer.
Her er en link til et kjempebra muffinsbrett som jeg bruker, den har et non-stick belegg så at muffins lett løsner fra formen.

ingredienser:

2 dl glutenfritt mel
1,5 dl sukker
1 dl olje
2,5 dl revet gulrot
1 dl revet eple
2 ts bakepulver
2 egg
1 ts kanel
1 ts kardemomme
0,75 ts salt

ostekrem 
50 g romtemperert smør
50 g romtemperert philadelphia
130 g melis

Du gjør:

Sett ovnen på 190 grader, under og overvarme.
Bland sukker, olje og egg i en bakebolle.
Tilsett så alle de tørra ingredienserne og bland igjen.
Ta så i revet eple og gulrot og bland en siste gang.
Ta så i muffinsformer i Muffinsbrett og hell røren i 12 former.
Sett in i ovnen i ca 17 minutter.
Ta ut og legg på en rist så at de avkjøles.

ostekrem:
Visp sammen smøret og Philadelphia.
(Hvis du ikke gidder å vente på at de blir romtemperert kan du sette in dem i mikron i ca 15-20 sekunder)
Ta så i melis og visp i ca 2-3 minuter.

Dekorere
Når muffinsene er helt avkjølt kan du ta på ostekremen med en skje og dekorere som du vill.
Jeg rev litt mer gulrot som jag la på toppen.
Du kan også velge at servere de uten dekorasjon, jeg har et bilde lengst nede i blogginnlegget på hvordan det ser ut.
FERDIG

Følg meg gjerne på sosiale medier!
Facebook: Glutenfria Bakbloggen
gulrotcupcakes
gulrotcupcakes




 

Kommentarer