Glutenfri og melkefri myk pepperkake Jazmyn Tyler's oppskrift

innlegget inneholder annonslinker 
Glutenfri myk pepperkake

Nå skal jeg vise hvordan du gjør en glutenfri versjon av Jasmin Tyler's oppskrift for myk pepperkake.
Myk pepperkake er en kake med pepperkakesmak.

Denne kaken er sååå god og det er absolutt en av mine favoritter.
Jazmin er veldig inspirerende og hun elsker å leve et sunt liv med dessert.
Derfor har hun mange sunne og gode oppskrifter.

Jeg gjorde noen forandringer i oppskriften så at den virket for meg og jeg synes den blev kjempebra!
Så det er ikke akkurat hennes oppskrift men jeg blev inspirert av hennes oppskrift.
Men hvis du vil se på den originale oppskriften så er den linket her under.

Jazmin legger ut videoer der hun viser hva hun spiser en uke og det er der jeg har fått oppskriften fra.
Her er en link til videoen:

Gå gjerne å se på hennes sosiale medier!
Hun har mange gode oppskrifter.

Hvis du vil at jeg skal prøve andre av hennes oppskrifter kan du skrive til meg på instagram eller kommentere på dette innlegget.

Hvilket mel bruker du?
Jeg brukte finax glutenfrie lyse melmiks, den røde pakken.
(Jeg fikk nå vite at denne ikke er helt melkefri!! Så Hvis du vil gjøre den helt uten melk må du bruke en lys glutenfri melmiks uten melk.)

Hvilken form bruker du?

Kan jeg bruke vanlig melk?
Ja, hvis du ikke har melkefrie produkter hjemme kan du bare bytte ut dem.

Hvorfor bruker du sukker når hun bruker lønnesirup?
Jeg vet Ltd et er sunnere å bruke lønnesirup men jeg tenkte at jeg kunde prøve med vanlig sukker for å se hvis det fungerte like bra.
Lønnesirup er ofte veldig dyrt og derfor har jeg det ikke hjemme.
MEN hvis du vil bruke lønnesirup kan du gjøre det!


ingredienser:

2 dl glutenfri havre
2 dl glutenfri lys melmiks
1 dl kokosnøttolje
0,5 dl mørk sirup
1 dl mandelmelk
3 egg
1 ts natron
1 dl valnøtter

Glasur
Vann
melis

Du gjør:

Sett ovnen på 175 grader.
Hell alle ingredienserne unntatt valnøtter i en bakebolle og miks med en stavmikser.
Hakk opp nøttene og bland in dem også.
Ta så olje i formen og hell så røren i formen.
Sett in i ovnen i ca 35 minutter.

Glasur
Bland melis med litt vann og dryss dette på kaken
FERDIG

Følg meg gjerne på sosiale medier:

Og følg gjerne Jazmin Tyler
instagram: Jazmins instagram
youtube: Jazmins Youtube

Kommentarer